Jordbävning.

Om ett jordskalv är på 4,7 så är 4,8 dubbelt så stort och 4,9 tre gånger så stort och 5,0 är fyra gånger så stort... ja ni fattar!  Idag var det jordskalv här i Sverige på 4,7 och det sägs mycket om det på nyheterna osv. folk är helt skrämde och i kalmar kan man köpa tröjor där det stor "jag överlevde skalvet".

Fan sluta snacka! När jag var på Rhodos i sommras var jag med om en jord bävning som var på 6,4! DET KALLAR JAG JORDBÄVNING! Jag kunde inte stå upp och var tvungen att hålla fast mig hårt när jag satt i sängen, golv sprack på hotellen, en dog, sprickor i väggen, föremål rammlade ner på golvet, ett hotell gick av på mitten, det vat tsunamivarning...  min jordbävning var ca 17 - 18 gånger större! sug på den ni. För att låta lite dramatiskt.. jag kunde ha dött ;) haha

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2903399.ab





bild tagen från norsktidning ifrån den morgonen, hälften av hotellgästerna på vårat hotell utanför hotellet. Man kan skymta mamma och pappa på bilden. Jag sitter nog någonstans i folkmassan i mina rosa snobben pyjamas byxor ;)


                             http://hannasmedberg.blogg.se/2008/july/jordbavningen.html

Kommentarer
Postat av: Anonym

fan vad cool du är

2008-12-16 @ 22:06:44
Postat av: Hanna.

Jo men visst är jag :)

2008-12-16 @ 22:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0