Hemma.

Hemma igen från Göteborg/Marstrand nu igen. När jag och Daniel var framme i Göteborg började vi med shoppingen och självklart hittade jag nästan ingenting medans min kära shoppade som bara den! När  vi hade traskat omkring i Göteborg i ca. 3 timmar möte vi upp mamma och pappa i nordstan och begav oss mot Marstrand, en ö ute i göteborgs skärgård. Vi skulle bo på en festning som för cirka 300 år sedan var ett fängelse och eftersom pappa har jobbat och gjort guider på festningen gick vi en lite tur runt alla gånger, fängelsehålor, upp i  tornet osv. Något som gjorde mig rätt skraj var rykterna om att det skulle spöka där (vilket inte skulle förvåna mig med tanke på hur mångar fångar som dog där) och något som inte hjälpte var att ja också visste att gården utanför huset vi bodde i var den gården där de hängde folk. Haha, mysigt va?

Framåt kvällen när vi hade vart nere vid hamnen och ätit gick jag och Daniel upp mot fästningen för att hämta min plånbok och för att komma in i fästningen på kvällen hade vi fått en nykel som skulle låsa upp porten, Ja inte ens den var normal där men det behöver vi inte gå in på. När vi hade varit på rummet och passerade gården och stod under tornet blixtrade det till något enormt och vi hörde den största smällen jag någonsin har hört. Då hade blixten slagit ner i Tornet precis över oss, ja det var ett ganska enormt åskväder vi var med om där.

Kan ju säga att jag inte fick så enormt mycket sömn den natten, låg och tryckte mig mot Daniel halva natten och var en aning livrädd. Men förövrigt måste jag säga att jag hade det underbart mysigt ute på ön och gör gärna om det! :)


Här är ön från båten, ni ser fästningen vi bodde på längst upp.


Huset inne på borggården vi bodde i.


Daniel och Jag =)


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0